عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاشت ۱۵ میلیون بوته گل در مشهد برای استقبال از بهار ۱۴۰۳ | نوروز امسال ۱۱۰۰ المان برای زیبایی شهر جانمایی می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۶۲۲۹
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
کاشت ۱۵ میلیون بوته گل در مشهد برای استقبال از بهار ۱۴۰۳ | نوروز امسال ۱۱۰۰ المان برای زیبایی شهر جانمایی می‌شود
برای بهار امسال در شهر ۱۵ میلیون بوته گل کاشته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز تنور اقدامات شهرداری برای استقبال از بهار ۱۴۰۳ در روز‌های پایانی اسفند حسابی گرم شده است. از یک طرف شهرتکانی گسترده‌ای در حال انجام است و از طرف دیگر هنرمندان و باغبانان در کارگاه‌های مختلف مشغول آماده‌کردن المان‌های نوروزی هستند.

آن‌طور که مسئولان معاونت خدمات‌شهری و سازمان پارک‌ها پیش از این اعلام کرده‌اند، مشهد در بهار ۱۴۰۳ قرار است گل‌باران شود و علاوه بر کاشت ۱۵ میلیون بوته گل در شهر، بیش از هزار المان گل هم در نقاط مختلف مشهد جانمایی و نصب می‌شود تا شهر حال‌وهوای بهاری بگیرد. حالا و در روز‌هایی که این المان‌ها کم‌کم مهیای نصب در شهر می‌شوند، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بازدیدی چندساعته از کارگاه‌های ساخت المان‌های گل سازمان پارک‌ها داشتند.

تلاش برای نشاط و شادابی شهر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه بازدید از روند خدمات‌رسانی استقبال از بهار و کارگاه‌های حوزه خدمات‌شهری با اشاره به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و تغییر شکل و شمایل استقبال از بهار به‌دلیل تقارن این دو مناسبت گفت: مدیریت‌شهری هر سال برای استقبال از بهار کار‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و هدف اصلی ما این است که بتوانیم از طریق گل و گیاه و درخت نشاط و شادابی برای مردم به وجود بیاوریم و بتوانیم کمک کنیم که مردم سال جدید را با شادی آغاز کنند.

حسن موحدیان ادامه داد: این المان‌های زیبا پس از نصب‌شدن معنا و مفهوم فرهنگی و معنوی دارد و در زیباسازی شهر کمک زیادی می‌کند. افتخار ما این است که برای رفاه و آرامش مردم و ایجاد شور و نشاط آنان قدمی برداشته‌ایم.

۱۱۰۰ المان برای زیبایی شهر

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد، نیز با قدردانی از اقدامات معاونت خدمات‌شهری و سازمان پارک‌های شهرداری برای ساخت المان‌های جدید، گفت: امسال صد المان جدید ساخته و به شهر اضافه شده و بیش از هزار المان هم بازسازی و به‌روزرسانی شده است تا زائران و مجاوران در ایام عید در مشهدالرضا (ع) نشاط، شادابی و معنویتی خاص را احساس کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد نیز در حاشیه این بازدید گفت: امسال حدود ۱۱۰۰ المان در بخش گلستانه داریم که از این تعداد صد المان ترکیبی گل و گیاه یا به‌اصطلاح توپیاری است که از بین آثار ارائه‌شده به جشنواره انتخاب شده‌اند و جدید هستند و حدود هزار المان هم مربوط به سال‌های گذشته است که به‌صورت ویژه و کامل بازسازی و در شهر نصب می‌شود. در کنار آن‌ها ۱۵ میلیون بوته گل خواهیم داشت که ۱۳ میلیون بوته در ورودی‌ها و نقاط مختلف شهر کاشته می‌شود و ۲ میلیون بوته هم در المان‌ها استفاده شده است.

حسین مختاری ادامه داد: یکی دیگر از کار‌های ما فلاورباکس‌هاست که برای نوروز ۱۴۰۳ حدود ٢هزارو۵٠٠فلاورباکس برای نصب در سطح شهر برنامه‌ریزی شده است و برای منطقه ثامن و بافت اطراف حرم مطهر رضوی هم ۲ هزارو ۲۰۰ فلاورباکس به‌صورت ویژه نصب خواهد شد، ضمن اینکه نوزده جشنواره گل به کوشش سازمان پارک‌ها برگزار خواهد شد.

یکی از این جشنواره‌ها، جشنواره گل لاله است که بخش زیادی از آن در بوستان ملت اجرایی می‌شود. تعداد زیادی نیز در مزار شهدا کاشته می‌شود و تعدادی لاله هم به‌صورت گلدانی کاشته و در شهر جانمایی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->